Registrácia

1. Trhy organizované oddelením kultúry, športu a mediálnej komunikácie - Štiavnický živý šach  a Nezabudnutá remeslá.

Registrácia na podujatia pre rok 2025 UZAVRETÁ!

Uzávierka žiadostí o účasť na trhoch je dňa 
16.5. 2025 (Štiavnický živý šach) a 6.6. 2025 (Nezabudnuté remeslá).

O prijatí / neprijatí na trhy Vás budeme informovať výlučne

ZVEREJNENÍM ZOZNAMU PRIJATÝCH NA TEJTO STRÁNKE
do 16.6. 2025 (Štiavnický živý šach) a 30.6. 2025 (Nezabudnuté remeslá).


 

 

ŠTIAVNICKÝ ŽIVÝ ŠACH 2025 

NEZABUDNUTÉ REMESLÁ 2025 

Ďakujeme všetkým, ktorí prejavili záujem o účasť na podujatí. Vzhľadom na kapacitné obmedzenia sme museli pristúpiť k výberu predajcov tak, aby boli zohľadnené požiadavky a predstavy organizátora o jarmoku, ktorý sa hodí k programu akcie a jej charakteru. Proces administrácie schválených žiadostí je viacstupňový a náročný. Žiadame vás preto, aby ste nás telefonicky nekontaktovali so žiadosťami o dodatočné zaradenie do jarmoku. Za pochopenie ďakujeme.

 


 

1. UPOZORNENIA PRE ROK 2025:

V roku 2025 došlo k zmene výšky poplatkov pre účastníkov jarmokov. Výška poplatov je TU.

a. Zoznam prijatých účastníkov trhov bude zverejnený na tejto stránke v termínoch uvedených vyššie. Na rozdiel od minulosti nebudeme kontaktovať predajcov e-mailom, je preto potrebné v uvedenom termíne vykonať kontrolu stránky, kde budú zverejnené aj ďalšie pokyny. V prípade, že nebudete uvedený / uvedená ako prijatá, vašej žiadosti nebolo z priestorových, logistických alebo obsahových dôvodov vyhovené. Zaslaním žiadost zároveň dávate súhlas na to, aby v prípade schválenia vašej účasti bolo vaše osobné údaje - meno (krstné meno a priezvisko), prípadne názov spoločnosti zverejnené na tejto stránke a prístupné verejnosti.

b. Termín doručenia žiadostí do 16.5. 2025 (Štiavnický živý šach), resp. 6.6. 2025 (Nezabudnuté remeslá).

c. Žiadosti príjímame VÝLUČNE v tlačenej podobe (nie e-mailom). Odporúčame zasielať všetky doklady doporučenou poštou. Nepovinnou prílohou môžu byť fotografie ukážok vašej ponuky a stánku, ktoré nám pomôžu zorientovať sa vo vašej produkcii.

d. Žiadosti zaslané v inej, ako tlačenej podobe, doručené po termíne ukončenia registrácie alebo akékoľvek žiadosti doručené pred začiatkom registrácie (17.2. 2023) nebudú brané do úvahy.

e. Ďalšia komunikácia, ako napr. žiadosti o doplnenie a pod. bude prebiehať e-mailom. Uvedenie e-mailovej adresy do každej žiadosti je preto POVINNÉ a NEVYHNUTNÉ. Neuvedenie e-mailovej adresy môže byť dôvodom na vylúčenie z trhov.

f. V prípade, že počet prihlásených prekročí kapacitu stanovenú organizátorom, budú uprednostnení tí predajcovia, ktorí okrem kvalitatívnych predpokladov budú ponúkať ukážku remesla, resp. tvorby naživo počas podujatia. Ak teda budete predvádzať prácu / umenie počas jarmoku, odporúčame to uviesť v registračnom formulári. Uvedenie tejto činnosti v registrácii budeme považovať za záväzné a bude kontrolované počas akcie.

g. Pri výbere predajcov budú spravidla uprednostňovaní tí, ktorí predávajú vlastnoručne vyrobené výrobky a vedia to preukázať pri prihláške alebo dodatočnom dopyte. Trhy na týchto podujatiach NIE sú určené pre sprostredkovateľov predaja rôznych výrobkov.

h. Nepovinnou, avšak vítanou prílohou sú fotografie ukážok vášho sortimentu, prípadne zoznam akcií, ktoré ste v minulosti absolvovali. Účast na iných akciách nie je podmienkou, radi privítame aj začínajúcich remeselníkov s vysokou kvalitou produkcie.

i. Berte prosíme na vedomie, že dramaturgia jarmoku má istý zámer, priestorové, technické a logistické obmedzenia, preto nie je možné vyhovieť každej žiadosti. V prípade, že nebudete na zozname prijatých, v žiadnom prípade sa nepokúšajte získať účasť osobne na mieste v deň konania podujatia, pretože to nie je technicky, ani administratívne možné; takéto pokusy "odmeňujeme" viacročným vylúčením z našich podujatí. Ďakujeme za pochopenie.

2. REGISTRÁCIA

Stiahnite si formulár žiadosti o povolenia na predaj a pozorne ho vyplňte, vytlačte a podpíšte. Akceptované budú len formuláre, ktoré budú kompletne vyplnené a doručené v uvedených termínoch (spolu s ďalšími nižšie uvedenými potvrdeniami) na adresu uvedenú v záhlaví žiadosti. Formuláre doručené po uvedenom termíne nemusia byť akceptované. Žiadosti s poštovou pečiatkou po termíne uzávierky alebo pred termínom otvorenia registrácie NEBUDÚ akceptované v rámci procesu administrácie.

Pri vypĺňaní môžete v položke Iné požiadavky uviesť aj požiadavky na služby, ktoré poskytujeme za úhradu, a to:

  • prenájom stánku od organizátora (15 € / deň)
  • pripojenie k elektrike (10 € / pre svietenie a menší odber remeselníkov (230 V), 30 € / občerstvenie a remeselníci - vyšší odber (400 V) 
  • viac o poplatkoch nájdete tu

Stánky a elektrické prípojky sú k dispozícii pre obmedzený počet účastníkov, pričom právo výberu má organizátor podujatia s prihliadnutím na sortiment tovaru, pestrosť predaja a prípadné skúsenosti s predajcom (včasnosť úhrady poplatkov, počet neodôvodnených neúčastí a pod.)

3.POTREBNÉ DOKLADY - podnikateľské subjekty (živnostníci, obchodné spoločnosti)

  • žiadosť o povolenie na predaj, t.j. vyplnený formulár podľa bodu 2
  • .jeden z nasledovných dokumentov:
    • fotokópiu  dokumentu,  ktorým  daňový  úrad  podnikateľovi  zaslal pridelený kód VRP a prihlasovacie údaje; alebo                                                                                                 
    • fotokópiu  identifikačného  balíčka zverejneného v e kasa zóne podnikateľa,  na ktorom sú uvedené identifikačné údaje podnikateľa a daňovým úradom pridelený kód ORP, ktorá je používaná na stálom  predajnom (trhovom) mieste alebo na viacerých predajných (trhových) miestach; alebo
    • fotokópiu pokladničného dokladu obsahujúceho QR kód (pokladničný doklad, pokladničný doklad vyhotovený pri úhrade faktúry alebo jej časti, OFF LINE DOKLAD); alebo
    • čestné  vyhlásenie  žiadateľa  s  uvedením  ustanovení  osobitného  predpisu  (zákon č. 289/2008 Z. z. o používaní  elektronickej  registračnej  pokladnice  a  o zmene a doplnení zákona SNR č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v znení neskorších predpisov), že nie je povinný  na predaj výrobkov a  poskytovanie  služieb  používať  elektronickú  registračnú  pokladnicu  alebo  virtuálnu registračnú pokladnicu.
  • pri predaji potravín, byliniek a pod. kópiu rozhodnutia orgánu hygieny
  • pri predaji potravín stanovisko Štátnej veterinárnej a potravinovej správy (tan, kde to požaduje platná Vyhláška)

Pozn: Podčiarknutý text obsahuje dokumenty na stiahnutie.

4. POTREBNÉ DOKLADY - nepodnikateľské subjekty

  • žiadosť o povolenie na predaj, t.j. vyplnený formulár podľa bodu 2

Podľa predmetu predaja vyplňte vhodný formulár / formuláre:

Vo zvláštnych prípadoch, spĺňajúcich nižšie uvedené podmienky aj:

  • doklad preukazujúci splnenie požiadaviek na predaj výrobkov a poskytovanie služieb podľa osobitných predpisov (napr. stanovisko orgánu hygieny).

Osobné údaje dotknutých osôb sa spracúvajú v súlade s NARIADENÍM EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EU) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. 

 Pozn: Podčiarknutý text obsahuje dokumenty na stiahnutie

5. KONTROLA A ZASLANIE

Na čo si dať pozor:

  1. Dbajte na to, aby všetky formuláre boli kompletne vyplnené - meno priezvisko, adresa aj s PSČ, rodné číslo alebo DIČ (ak máte) - chýbajúce údaje môžu byť dôvodom na vyradenie
  2. Uveďte všetky požadované kontaktné údaje: telefón, e-mail
  3. Pri prílohách je nevyhnutné, aby čestné vyhlásenia boli vlastnoručne podpísané originály - nezabudnite si ich preto skontrolovať a podpísať

Ak ste:

  • Vyplnili  formulár
  • Pripravili všetky dokumenty a tlačivá podľa bodu 3. (podnikatelia), resp. 4. (nepodnikatelia)
  • Skontrolovali si všetky dokumenty podľa vyššie uvedených bodov

môžete považovať svoju žiadosť za kompletnú. Takto pripravené dokumenty a tlačivá zašlite doporučenie poštou na adresu:

Mestský úrad
Oddelenie kultúry, športu a mediálnej komunikácie
Zuzana Patkošová
Radničné nám. 1
969 24 Banská Štiavnica

Na obálku uveďte:
"Žiadosť o predajné miesto"

Dôležité upozornenie:

Za prijatú žiadosť je považovaná tá, ktorá je doručená v tlačenej podobe (nie e-mailovej) a obsahuje všetky povinné prílohy. Žiadosť zaslaná inou formou, prípadne nekompletná žiadosť nebude akceptovaná. Rovnako nebudú akceptované žiadosti doručené, resp. s poštovou pečiatkou, po termíne uzávierky prihlášok na remeselné trhy.

6. ĎALŠIA KOMUNIKÁCIA

Ďalšia komunikácia (napr. žiadosť o doplnenie podkladov) bude prebiehať takmer výlučne e-mailovou formou. Dbajte preto prosíme na to, aby ste údaje v registračnom formulári vyplnili precízne a presne. Rovnako Vás prosíme o priebežnú kontrolu Vašej e-mailovej schránky, prípadne spamového koša. Berte prosím do úvahy, že výber predajcov prebieha selekciou a nie je možné prijať každého záujemcu o predaj. Nezabudnite si v uvedených termínoch skontrolovať na tejto stránke zoznam prijatých účastníkov, inou formou vás kontaktovať nebudeme.

 7. ZÁVEREČNÉ UPOZORNENIE

V prípade, že žiadateľ nezašle všetky požadované horeuvedené dokumenty, nebude zaradený do remeselných trhov!

Účastníci remeselných trhov počas podujatí Štiavnický živý šach a Nezabudnuté remeslá majú svojim pôsobením dopĺňať charakter podujatia. Zaslanie žiadosti nie je možné považovať za automatické zaradenie do trhov. Na trhoch budú uprednostnení účastníci s dobovými stánkami a oblečením, vlastnými výrobkami remeselného alebo hand - made charakteru a s predvádzaním remesla. Trhy nie sú vhodné pre predaj spotrebného tovaru, súčasných hračiek, textilu a pod.

Účastníci sú v deň konania povinní rešpektovať pokyny organizátorov, vrátane ich fyzického umiestnenia na jarmoku. Nerešpektovanie týchto pokynov môže viesť k vylúčeniu z podujatia bez vrátenia uhradených poplatkov. Účastník svojou prihláškou vyjadruje súhlas s týmto pravidlom.

V prípade, že sa trhov nezúčastníte napriek platnej prihláške bez objektívneho písomného zdôvodnenia najneskôr 72 hodín pred začiatkom konania akcie (za ktoré sa nepovažuje účasť na inej akcii), môže dôjsť pri Vašich ďalších prihláškach k uprednostneniu tých predajcov, ktorí sa podujatí v Banskej Štiavnici zúčastňujú. Upozorňujeme vás, že vaša prihláška záväzná a v prípade neúčasti bez uvedeného písomného zdôvodnenia ste povinný vykonať úhradu poplatkov aj v prípade, že sa podujatia nezúčastníte. 


 

Pokyny pre predajcov - ako postupovať po prijatí v deň konania podujatia:

Dôležité upozornenie:

Rozloženie stánku bez SÚHLASU oragnizátora je zakázané! Všetci účastníci sú povinní počkať na umiestnenie zo strany organizátorov podujatia a v plnom rozsahu rešpektovať ich pokyny. Nerešpektovanie tejto požiadavky môže viesť k vylúčeniu z jarmoku.

Vzhľadom na obmedzenú veľkosť priestorov konania podujatia a našu snahu vyhovieť čo najväčšiemu počtu predajcov je potrebné v deň konania dôkladne a trpezlivo rešpektovať pokyny organizátorov a zároveň vopred logisticky pripraviť svoj príchod na námestie a tovar tak, aby príchodu na určené miesto predaja, cez vyloženie a odchod bol potrebný čo najkratší čas. Ďakujeme za pochopenie.. 

  • všetci predajcovia okrem predajcov občerstvenia:
    • príchod a vyloženie v deň akcie v čase 6:00 - 10:00 hod.
  • občerstvenie:
    • príchod a vyloženie v deň akcie v čase 6:00 - 8:00 hod.
    • v prípade, že môžete umiestniť svoj stánok aj deň vopred vo večerných hodinách, kontaktujte nás na kultura@banskastiavnica.sk, resp. 045 694 96 51
    • umiestnenia stánkov s občerstvením zverejníme najneskôr deň pred začiatkom podujatia na tejto stránke; informácia bude prístupná aj v piatok 2.8. 2024 formou grafického znázornenia na informačnom liste priamo na Námestí sv. Trojice

Odchod z podujatia:

Odchod z podujatí je nasledovný: Štiavnický živý šach medzi 18:00 a 19:00 hod. alebo po skončení podujatia (cca. 22:00 hod.). Nezabudnuté remeslá po 19:00 hod. Počas odchodu rovnako prosíme o rešpektovanie pokynov organizátorov, ako aj vzájomnú priateľskú komunikáciu medzi predajcami.

 

Upozornenie: 

Ak máte záujem o účasť na trhoch počas Salamandrových dní, pre bližšie informácie kontaktujte Mgr. Andreu Benediktyovú, tel. 045 694 96 54. 

 

Kalendár podujatí

august júl sep
2829303112345678910111213141516171819202122232425262728293031

Prejdite myšou nad kalendár a zobrazia sa Vám podujatia. Kliknutím na podujatie zobrazíte podrobnosti.